4sound.dk anmelder musikudstyr. Vi forhandler ikke produkter men anbefaler blot de forhandlere vi har mest tiltro til. 4sound.dk har således intet med tidl. butikker under navnet: 4SOUND

Softube Console 1 MKII

Anmeldelse: Softube Console 1 MKII

Studie-DAW hardware/software audio controller med analog lyd via Solid State Logic SL 4000 E software plug-ins.

Softube Console 1 er en audio controller udviklet til at samarbejde med stort set alle DAW´s på markedet. Console 1 kan bidrage med den analoge lyd Softube`s plug-ins er verdensberømte for, samtidigt med nem analog workflow ved at tilbyde fysiske knapper. Softube Console 1 er ikke en traditionel DAW controller. Man kan ikke kontrollere sit musikprogram, men den medfølgende Solid State Logic SL 4000 E softwarepakke indeholdende bl.a. EQ, compressor, gate/expander, high og low cut filter, “bor” inde i musikprogrammet, typisk inserted på alle mixer kanaler, aux’es, grupper og master bus. Hardwaren styrer derefter alle Softube plug-ins med de valgte effekter/funktioner inkl. Solo, Mute og Phase Invert.

Du kan selv udvide og tilpasse systemet med mere end 60 Console 1 kompatible plug-ins fra Softub og Universal Audio. Softube Console 1 virker sammen med alle større musikprogrammer, men visse programmer har større integration, som Presonus Studio One og Cakewalk SONAR hvilket indebærer, at der er ekstrafunktioner som sporvalg, volume, send niveauer, pan og solo/mute som kan styres fra Console 1.

Man kan tilføje flere Consoles med EQ, kompressor, gate og modelleret saturation fra de originale analoge hardware. I øjeblikket (Marts 2017) kan der tilkøbes Solid State Logic XL 9000 K-Series for Console 1, British Class A For Console 1 og Summit Audio Grand Channel for Console 1, og flere følger. Mk II versionen byder på små layoutændringer i hardwaren såsom mere synlige LED markers.

Specifikationer:

• Et unikt omdrejningspunkt for et hvert DAW baseret studie
  • Inkluderer en model af Solid State Logic SL 4000 E-konsol
  • Udvid systemet med mere end 60 Console 1 kompatible plug-ins fra Softub og Universal Audio
  • Ingen mus, ingen mapping, intet besvær
  • Premium kvalitet hardware
  • Mk II version tilbyder samme kvalitet til en mere overkommelig pris
  • Dimensioner  427 x 186 x 52 mm

Softube er en svensk virksomhed der startede i 2003 som har udviklet software til bl.a. Marshall, Fender, Abbey Road Studios, Native Instruments, Ableton, TC Electronic, Universal Audio, Propellerheads, Cakewalk, Presonus og Avid. I dag har Softube deres eget produktprogram med både egenudviklet hardware og software. Mange af deres plug-ins er baseret på klassiske analoge modeller fra de bedste i branchen som Solid State Logic (SSL), Abbey Road Studios, Trident Audio Developments, Valley People, Tube-Tech, Summit Audio og Tonelux Designs. Leder du efter den klassiske og store analoge lyd i dine digitale systemer, anbefaler vi, at du lytter til Softubes fantastiske modellering.

Bedøm dette indlæg

0 / 5 Stemmer: 0

Bedømmelse

M-Audio Delta Audiophile 2496
Lydkort

Anmeldelse: M-Audio Delta Audiophile 2496 lydkort

Produktet kan findes her hos Amazon: https://www.amazon.com/M-Audio-Audiophile-2496-Audio-Card/dp/B00014X6RO M-Audio Delta serie har i høj grad været med til at præge computerbaseret indspilning. Den stærke serie af

Beyerdynamic DT-770M
Studie

Anmeldelse: Beyerdynamic DT-770M