Reparation

Hvis du har købt et produkt i 4Sound, som er gået i stykker, kan du følge denne tjekliste:

Indenfor den 2 års reklamationsperiode (hvoraf de første 6 måneder er under garanti):

– Er dit produkt virkelig i stykker? Spørgsmålet kan lyde besynderligt, men mange af de varer, vi sælger hos 4Sound, kan være så teknologisk avancerede, at de nemt kan indstilles, så de ikke siger en lyd. Er du i tvivl, om det kan være pga. forkert indstilling eller andet, så send en beskrivelse af problemet til os på info@4sound.dk, så vil vi forsøge at hjælpe dig. Det bedste er dog at ringe til os.

– Har du købt dit produkt i vores webshop, er du velkommen til at komme forbi en af vores butikker, så vi kan kigge nærmere på produktet. Du er også velkommen til at skrive til webshop@4sound.dk, så vi kan lave en aftale om, hvordan vi får produktet retur til 4Sound. Vi kan evt. sende et returlabel, så du ikke skal betale for fragten.

– Gem altid købskvitteringen og tag den med, hvis du afleverer/sender dit produkt til reparation. Alle vores varer er dækket af to års reklamationsret, regnet fra dato på købskvitteringen. De 24 måneders reklamationsret dækker normalt kun fabriksfejl og mangler, der allerede var ved købstidpunkt. Garantien dækker ikke misbrug, misligeholdelse, brugerfejl, fysisk skade og lignende. Garanti kan kun ydes hvis du har en gyldig kvittering, så gem den. Enkelte produkter er dækket af længere garanti eller andre særlige forhold. I så fald er der udleveret et særskilt garantibevis, som du skal finde frem. Vær opmærksom på at den endelige garanti i mange tilfælde først kan bestemmes på værkstedet efter gennemsyn af varen.

Der ydes endvidere kun begrænset garanti på sliddele som forstærkerrør og højttalerenheder. Hos 4Sound giver vi seks måneders garanti på rør, såfremt disse er monteret hos 4Sound. Garantien bortfalder hvis montage er sket uden korrekt justering, eller der er hul på røret (flasken bliver mælkehvid i toppen). Højttalerenheder henholdes til købelovens 24 måneders reklamationsret.

Hvis garantiperioden er udløbet, er du stadig meget velkommen til at aflevere produktet hos 4Sound for reparation. Du kan aflevere udstyret i hvilken som helst 4Sound-forretning. Ved mindre sager, kan du med fordel sende det direkte til vores centrallager, adressen står nederst på infosiden.

Udenfor de 2 års reklamationsperiode:

Hvordan fungerer “tilbud” på reparationen? Et afgivet tilbud på reparation af en forstærker kan f.eks lyde: “Skal have renset potmetre, periodisk fejl rep, mikrofoniske rør skal skiftes, i alt 1.135,- kroner.” (opdigtet pris).

Hvis du godkender tilbuddet, så regnes det at prisen bliver de 1.135,- kroner i alt. Vælger du dog at afvise tilbuddet og afhente din vare uden reparation, koster det som minimum 350,-kr for brugt arbejdstid og ekspedition.

Da produkter varierer i størrelse, værdi og i servicevenlighed, kan prisen på et tilbud også variere. Minimumspris for et tilbud på en afvist reparation er 350,-kr og kan være som i eksemplet eller være en pedal, der er defekt etc. Dette formodes at ligge i den lave ende af skalaen, og hvis du som kunde ikke godkender tilbuddet, betaler du følgende minimumsbeløbet.

Et andet scenarie kan være et stort digitalklaver eller en mixer. Disse er ofte tunge at fragte, tager tid at skille ad, fejlsøge og derefter at samle igen. Hvis du som kunde afviser et tilbud på reparation, har vi et loft på 900,- (Ny pris 2016), uanset hvilke udgifter vi måtte have haft i forbindelse med at lave tilbuddet.

Du skal altså derfor regne med at betale fra 350,- op til 900,- hvis du afviser et tilbud på din indleverede reparation. Hvis ikke andet på forhånd er aftalt, er det disse priser der gælder.

Vores endelige reparationspriser kan variere i forhold til afgivet tilbud på plus/minus 25 procent, dog ser vi flest 0 procent-afvigelser og meget sjældent afvigelser større end 10 procent.

Afvigelser skyldes oftest, at skjulte fejl efter hovedreparation først viser sig ved sluttest af produktet, hvilket vi så retter med mindst mulig udgift.

Du vil altid blive oplyst, hvis et tilbud ikke kan overholdes inden for afvigelsesprocenten, hvorefter vi sammen med dig kan revurdere sagen.