Salgsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra 4Sounds webshop, såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler mellem køber og 4Sound.

Bestilling

Når du handler med 4Sounds webshop indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til webshop@4sound.dk

Betaling

I vores webshop kan du betale med følgende kort:
– Dankort
– Visa Dankort
– Visa Electron
– Mastercard og Eurocard
– Diners Club
– Maestro
– JCB

Du kan kun bruge kreditkort udstedt i Danmark.

Kortbetalinger på hjemmesiden håndteres af PayEx. Der tages ikke kreditkortgebyr ved betaling på 4Sound.dk

Betalingen udløses først i det øjeblik, din ordre er afsendt. Vi hæver ingen penge, før dine varer er på vej til dig.

Hvis du er tilknyttet en offentlig institution, kan du endvidere vælge at få en elektronisk faktura med EAN-nummer.

Alle priser er inklusive dansk moms. Priserne er dagspriser.


Fortrydelsesret

Hvis din vare ikke lever op til dine forventninger, har du mulighed for at returnere den til os og få dine penge retur.

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos 4Sound. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du:
– Har modtaget din vare.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt på én ordre og som leveres enkeltvis.

I henhold til loven har du mulighed for inden for 14 dage fra modtagelse at give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives på mail eller telefon. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Herefter kan du sende din ordre retur til os senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.  Derudover, hvis vi har modtaget pakken retur inden 30 dage fra din modtagelse, vil vi betragte din fortrydelse som rettidig.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder eksempelvis for større klaverer. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 810,00 kroner pr. 13. juni 2014 (med Bring).

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Værdiforringelse

Når vi har modtaget din vare retur, udbetaler vi det fulde fakturabeløb afhængig af varens stand:
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en af vores butikker. Varen skal returneres i samme stand som da den blev modtaget. Alt skal inkluderes, dvs. manual, kabler, original emballage osv. Vi foretager en vurdering af varens værdi, hvis der er mangler ved returforsendelsen. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Du bør så vidt muligt altid returnere den originale emballage, da manglende emballage kan medføre en værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Tilbageførsel via kreditkort vil normalt tage 1-3 arbejdsdage, dog 6-8 dage via Master Card og Electron card.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varer undtaget fortrydelsesretten

– Vi tilbyder ikke returret på software (herunder lyde) med brudt plombering eller leveret som digital download.
– Specielt fremstillede varer.
– Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret, eksempelvis mundharmonikaer, kazoos, blokfløjter, Talk Boxes og in-ear hovedtelefoner.
– Pickupper til pladespillere tages ikke retur, hvis de har været taget i brug, da slid på en pickup er svær at vurdere. 

Varen returneres til

Varer som er købt i webshoppen kan enten returneres direkte i en af vores butikker, eller de kan sendes til webshoppen på adressen.

Husk at mærke pakken: Internet retur. Vedlæg gerne en kopi af fakturaen, så vi ved, hvilken ordre returneringen vedrører.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 Vi sender en mail, hvis du fortryder eller reklamerer

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har håndteret varen.

Reklamation

Vi hjælper dig, hvis du har problemer med dine varer eller levering af varen og tilbyder reparation på autoriserede værksteder også selv om fejlen ikke var tilstede ved købstidspunktet. Vi skal have varen retur og undersøgt – vi sender dig gerne en returseddel så du kan aflevere varen i indpakket stand på nærmeste posthus. Du er også velkommen til at indlevere den defekte vare i en af 4Sounds butikker. Skriv gerne til webshop@4sound.dk så vi aftale, hvordan vi kan hjælpe dig bedst muligt. 

Din kvittering er gældende som garantibevis, så pas på den.

Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen skyldes forhold forårsaget af køber, herunder forkert opsætning af software, uheld eller misbrug af varer, forkert anvendelse af disse eller mangel på vedligeholdelse.

Dette gælder også skader på instrumenter forårsaget af udtørring, fugt og temperaturforandringer. Læs vores artikel om gode råd til pleje af din akustiske guitar.

Følgende produkter er dækket af din reklamationsret selvom de ikke nødvendigvis forventes at kunne holde i 2 år: Strenge, batterier, forstærkerrør, cross-fadere og andre sliddele, idet vi henholder os til købelovens bestemmelser. Levetiden af disse produkter kan variere meget, afhængigt af brugen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Medsend gerne en kopi af kvittering for købet.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Forbehold

4Sound er i alle tilfælde uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende eller forsinket levering.

Ansvar

4Sound påtager sig ansvar i henhold til gældende dansk ret.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@4sound.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.