Windows 7 administrator - hjælp

10 svar, 0 besøgende, 1721 besøg
Barf
12/1-2010 10:09 #0
Artist
Artist
Medlem siden
7/9 2006
Svar: 1947

Hej folkens.

I mit forsøg på at få mit TC lydkort til at virke med Windows 7, er jeg nu kommet en del længere. Efter kyndig vejledning fra Rune fra TC Electronic er jeg nu nået til, at skulle bruge det DPC Spike Checker Tool som følger med, for at se hvorfor lyden falder ud og skratter.

For at kunne bruge det program, skal man have administrator rettigheder. Det har min bruger allerede i forvejen, men når jeg åbner programmet siger det: "Error. This tool requires administrator permissions [...] Please make sure you have adminstrator privileges and restart the tool." Nå, det burde det jo ikke. Jeg lukker det så ned, højreklikker på programmet og vælger "kør som administrator". Det hjælper ikke en brik.

Jeg forsøger så at finde noget support på microsoft.dk, men det koster gudhjælpemig 540 kr for 1 døgns service pr. mail!!!

Er der nogen som måske kan hjælpe mig?

Gå til toppen af siden
FinalSaga
12/1-2010 10:35 #1
Roadie
Roadie
Medlem siden
30/3 2006
Svar: 394
Kunne være det her var til lidt hjælp. Kig fra ca. 3:35
Han er noget forvirrende med musen, men der er pause knappen helt ok

Det er måske en mulighed

Redigeret af FinalSaga den 12.Januar.2010 kl. 10:36

Gå til toppen af siden
oynaz
12/1-2010 12:22 #2
Artist
Artist
Medlem siden
8/10 2009
Svar: 1781
Det kan muligvis også hjælpe at slå User Access Control fra.

Gå til toppen af siden
FinalSaga
12/1-2010 12:59 #3
Roadie
Roadie
Medlem siden
30/3 2006
ja kan være, men jeg mener nu UAC kun er for at advare brugeren om programmer der starter eller prøver at installeres. Og ikke bare kører programmerne i admin af sig selv.
Men det ved jeg at det filter er 'fjernet' ved at bruge hovedadmin kontoen.

@ Barf: En oprettet bruger konto som man bare giver admin rettigheder til har ikke fulde rettigheder. Selv om der står 'admin'

Gå til toppen af siden
oynaz
12/1-2010 14:49 #4
Artist
Artist
Medlem siden
8/10 2009
Svar: 1781
FinalSaga skrev:
ja kan være, men jeg mener nu UAC kun er for at advare brugeren om programmer der starter eller prøver at installeres.

Det er forkert. UAC er betydeligt mere omfattende.

På min Vista maskine havde jeg store problemer med at få noget som helst til at virke før jeg slog UAC fra. Det var godt nok før SP1, så det er nok blevet bedre nu. Men det er da et forsøg værd i Win også.

Gå til toppen af siden
Barf
12/1-2010 16:28 #5
Artist
Artist
Medlem siden
7/9 2006

FinalSaga skrev:
ja kan være, men jeg mener nu UAC kun er for at advare brugeren om programmer der starter eller prøver at installeres. Og ikke bare kører programmerne i admin af sig selv.
Men det ved jeg at det filter er 'fjernet' ved at bruge hovedadmin kontoen.

@ Barf: En oprettet bruger konto som man bare giver admin rettigheder til har ikke fulde rettigheder. Selv om der står 'admin'

Men gør det nogen forskel, for skidtet virker jo heller ikke hvis jeg højre klikker og vælger "kør som administrator"? Det er vel de rettigheder jeg får, hvis jeg sletter min egen bruger og kører som administrator eller hvordan?

Gå til toppen af siden
FinalSaga
13/1-2010 11:09 #6
Roadie
Roadie
Medlem siden
30/3 2006
Med den administrator konto har du fuld adgang og fuld administrator.
Forat være sikker kan du jo altid prøve at logge ind med den og prøve. Det er nu slet ikke nødvændigt at slette din nuværende.
Du kan jo logga af den ene of på med den anden. som du vil efter du har tændt admin konto'en

Gå til toppen af siden
Barf
13/1-2010 17:26 #7
Artist
Artist
Medlem siden
7/9 2006

Jeg kan ikke rigtig finde nogen anden konto. Jeg kan vælge mellem min egen konto (Jonas, som der står administrator under) eller gæstekonto (som ikke "valgt fra").

Er godt nok ved at være træt af alt det her rod

Gå til toppen af siden
FinalSaga
13/1-2010 17:51 #8
Roadie
Roadie
Medlem siden
30/3 2006
Den admin konto er en 'gemt' konto
Hvis du følger den video kan du nemlig aktivere den... ellere rettere få det frem så du også kan se den sammen med de andre

Kunne være den her var nemmere
http://www.youtube.com/watch?v=GczkUhN8b_Q

Redigeret af FinalSaga den 13.Januar.2010 kl. 17:56

Gå til toppen af siden
Barf
13/1-2010 20:00 #9
Artist
Artist
Medlem siden
7/9 2006

Tja, man skulle tro det så virkede men nej.

Jeg følger videoen, logger på administrator-kontoen og får samme besked . Er det helt f**ked up eller er det bare mig som på en eller anden måde gør noget som påvirker det hele negativt?

Tror helt seriøst jeg lider af dårlig computer-karma, kender ingen som har så mange problemer som mig.

Gå til toppen af siden
FinalSaga
13/1-2010 23:49 #10
Roadie
Roadie
Medlem siden
30/3 2006
Underligt noget det der.. Kan være det program skal indstalleres imens man er i admin konto'en.
Ja, det er sq træls når det ikke lige vil som en selv

Gå til toppen af siden

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Printervenlig udgave Printervenlig udgave